Jonge Lidmatenkring "Berea"

Zoals de mensen in Berea (Hand. 17:11), onderzoeken ook de deelnemers aan de Bereakring de Bijbel. De kring komt ongeveer om de twee weken bij elkaar. Dat is zo'n 14 keer in het seizoen. Activiteiten: zingen (psalmen en andere geestelijke liederen), bidden, luisteren naar een inleiding, gesprek met elkaar. Het gesprek aan de hand van wat we lezen in de Bijbel is voor de meesten heel belangrijk. Om te leren wat er staat geschreven, wat de Heere God daarmee bedoelt. Ook bedoeld voor de praktijk van ons leven. We proberen te luisteren naar de Bijbel en naar elkaar.
Voor wie is de Bereakring? Heb je belijdenis gedaan, of ben je van plan dat te doen, dan ben je van harte welkom. Leeftijd is niet belangrijk. Zij die het laatst belijdenis hebben gedaan, krijgen voor het begin van een nieuw seizoen een persoonlijke uitnodiging. De start van het seizoen is meestal begin oktober. Vaak is de Bereakring op donderdagavond. Aanvang 20:00 uur in Elim en duurt tot 21:30 uur.
De kring kan onder leiding staan van een predikant, een ouderling of iemand anders die daartoe door de kerkenraad is aangesteld.

Kerkgebouw
Talsmaweg 18