Het Heilig Avondmaal

In gehoorzaamheid aan de instelling van Christus viert de gemeente vier keer per jaar het Heilig Avondmaal. Alleen belijdende gemeenteleden worden tot het Heilig Avondmaal toegelaten. Van belijdende leden van andere PKN gemeenten die aan het Heilig avondmaal willen deelnemen wordt verwacht dat zij dit vooraf melden bij de scriba van de kerkenraad. Belijdende leden van andere kerkgenootschappen kunnen na toestemming van de kerkenraad aan het Heilig Avondmaal deelnemen. Op de woensdag voorafgaand aan de avondmaalviering is er een gemeenteavond voor een moment van bezinning. De kerkenraad draagt er zorg voor dat er een voorbereidingsdienst en Censura Morum wordt gehouden. Indien mogelijk wordt het Heilig Avondmaal, gelijktijdig met de viering in de kerk, ook in het appartementencomplex De Cope bediend.

Het kan zijn dat een gemeentelid vanwege een conflict het avondmaal niet kan vieren. Censura Morum is een middel om de beletselen weg te nemen. Het Censura Morum is bestemd voor alle gemeenteleden en wordt gehouden op woensdagavond anderhalve week voor de bediening van het Heilig Avondmaal.

De data van de Avondmaalsvieringen worden ruim van tevoren bekend gemaakt in het kerkblad en op de website.

De Avondmaalsvieringen voor 2024 zijn gepland op:

3 maart 2024

16 juni 2024